הקומה ה-3 מסע בזמן

שישי, 01.04.22, 10:00

שבת, 30.12.23

אוצרת:

עדי שלח

מרחב פעיל לכל המשפחה בתערוכות המוזיאון

יש להתעדכן בעמוד הדרכות על הדרכות המתקיימות בתערוכה בחודש הנוכחי

 

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

למעבר לאתר התערוכות של המוזיאון הימי הלאומי לחצ.י כאן

הקומה ה־3 גלי הזמן

בקומה השלישית של המוזיאון, המציגה את אוספיו המרכזיים, בוצעו חידושים רבים: הפרויקט "הים שלנו" כולל מפה מוארת ומאוירת, המציגה את עשר התרבויות הימיות החשובות בחופי הים התיכון במשך כחמשת אלפים שנים. התערוכה "תל הדגים" מציגה באופן מחודש את אתר שקמונה, הנחשב לאתר הארכיאולוגי החשוב בחיפה, בהתבסס על מחקרים עדכניים. הפרויקט "זמן בכמוסה" מכיל מקבץ תיבות עם מוצגים ייחודיים כמו מומיות של בעלי חיים ומסכות קבורה ממצרים העתיקה, מפות ייחודיות מהרנסנס, כלי זכוכית עתיקים, ועוד. 

 

הים שלנו

צילום: ג'ני כצנר

הפרויקט "הים שלנו" כולל מפה מוארת ומאוירת, המציגה את עשר התרבויות הימיות החשובות בחופי הים התיכון במשך כחמשת אלפים שנים.

לפרטים נוספים לחצ.י כאן

 

זמן בכמוסה
הפרויקט "זמן בכמוסה" מכיל מקבץ תערוכות מסקרנות ומפתיעות שמסתתרות בתוך תיבות בגדלים משתנים, אל חלקן ניתן להיכנס ואל אחרות להציץ.

זמן בכמוסה, צילום: ג'ני כצנר

כמוסות הזמן מציגות לקהל כמה מהמוצגים הייחודיים ביותר במוזיאון ועוסקות בנושאים של אמנות הקבורה במצרים, התפתחות אמנות המיפוי וכלי זכוכית בעולם העתיק. בין היתר מוצגים בכמוסות סירת קבורה, מסכות קבורה ואוסף נדיר בהיקפו של דיוקנאות קבורה מפאיום שבמצרים מהתקופה הרומית, מפות ייחודיות ונדירות שנוצרו בתקופת הרנסנס באירופה, כלי זכוכית עתיקים שיוצרו בטכניקות שונות, ועוד. מוצגים מעניינים במיוחד הן מומיות בנות אלפי שנים. בעזרת המרכז הרפואי רמב"ם ומכונות ה־MRI החדישות שברשותו נתגלו לראשונה, אחרי למעלה מ־2000 שנה, בעלי החיים שנחנטו בתוכן.

 

רוצים לדעת יותר על כמוסות הזמן? לחצו על הקישורים!

כלי זכוכית בעת העתיקה

מסע אל חיי הנצח אמנות הקבורה במצרים

אנחנו על המפה! קרטוגרפיה - אמנות יצירת המפות

 

תל הדגים

עדויות לתעשיית צבע הארגמן. תערוכת תל הדגים. צילום: ג'ני כצנר

"תל שקמונה" על חוף הים של חיפה הוא קפסולת זמן מיוחדת במינה. התערוכה החדשה המוקדשת לתל חושפת את הקהל לייחודו של האתר ולממצאי המחקר העדכניים לגביו. הממצאים מהתל פותחים חלון הצצה אל העבר הקדום של חיפה, שהייתה כבר בימי קדם מרכז של תעשייה ומסחר ימי.

לפרטים נוספים לחצ.י כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה