מסע אל חיי הנצח - אמנות הקבורה במצרים

הקומה ה-3 - זמן בכמוסה

אירוע קבוע

לעמוד התערוכה של הקומה ה-3 לחצ.י כאן

נגיש

לפרטים נוספים:

04-6030800

שתפו

כמוסת זמן מצרים. מסכות קבורה. צילום: ג'ני כצנר

מסע אל חיי הנצח
אמנות הקבורה במצרים

כמוסת זמן זו כוללת מוצגים נדירים ומרהיבים ממצרים הקדומה ומהתקופה ההלניסטית־רומית ובהם: סירת קבורה, כדי קבורה, מסכות קבורה ואוסף נדיר בהיקפו של דיוקנאות קבורה מפאיום שבמצרים. מוצגים מעניינים במיוחד הן מומיות בנות אלפי שנים. בעזרת המרכז הרפואי רמב"ם ומכונות ה־MRI החדישות שברשותו נתגלו לראשונה, אחרי למעלה מ־2000 שנה, בעלי החיים שנחנטו בתוכן.

המצרים הקדמונים היללו את החיים עלי אדמות ורצו להמשיך אותם גם לאחר מותם. לכן הם התכוננו מבעוד מועד  לקראת חיי הנצח בעולם הבא. התנאים הגיאוגרפיים של מצרים צרובים בתפיסת המוות שלה. האקלים המדברי היבש, שמאפשר השתמרות של גוף הנפטר הנקבר באדמת המדבר, השפיע על רעיון שימור הגוף לאחר המוות. ובמוות, כמו בחיים, לנילוס נודע מקום מרכזי בתודעה ובדמיון של המצרים: המסע אל עולם המתים נתפס כהפלגה על גבי הנהר לעבר חיי הנצח.

המצרים הקדמונים הקדישו חלק ניכר מחייהם להכנה למסע הארוך לקראת המוות, שנתפס כעולם מקביל לעולם הזה. פולחן הקבורה כלל את טיהור הגוף ואת חניטתו, אמירת מילות לחש והשבת יכולת הנשימה והראייה באופן טקסי. כמו כן, נעשה שימוש בציוד של המת, במנחות ובחפצים שנועדו להבטיח שפע חומרי בעולם הבא.

 

לעמוד התערוכה של הקומה ה-3 לחצ.י כאן

למעבר לאתר התערוכות של המוזיאון הימי הלאומי לחצ.י כאן

למידע נוסף אנא השאירו פרטים וצוות המוזיאון ייצור עמכם קשר, תודה